Den fräscha nya varumärkes identitet bygger på Viesers styrkor och värdelöfte, samt reflekterar över vår historia som sträcker sig 50 år tillbaka i tiden.
Det förnyade visuella identiteten återspeglar Viesers värdelöfte
Den visuella förnyelsen gjordes med eftertanke och med respekt för Viesers långa historia. Syftet med förnyelsen var att klargöra förståelsen för varumärket Vieser – varför det är relevant och hur det skiljer sig från konkurrenterna. Vår vision, våra värderingar samt vårt löfte återspeglas starkt i den förnyade varumärkesidentiteten.
” På Vieser är vi djupt engagerade i våra värden, och hållbarhet är invävt i vår företagskultur. Det är viktigt att våra värden – Caring, Collaborative, Dedicated och Pioneering– återspeglas i vår varumärkesidentitet. Vi tror att genom att omfamna dessa värderingar kan vi driva meningsfull förändring och främja en mer hållbar framtid.”– Annika Jyllilä-Vertigans, VD, Vieser.
Simply smart living
Vieser lyfter fram sin vision att bli den ledande partnern inom smarta golvbrunnslösningar i hela Norden. Som ett framåtblickande finskt företag tror vi att Vieser har en unik position för att skilja sig från konkurrenterna genom sin exceptionella funktionalitet och produktdesign. Vi är stolta över vårt innovativa tillvägagångssätt och strävar inte bara efter att möta kundernas behov, utan också att överträffa deras förväntningar.

Den nya visualiteten lyfter fram Viesers vision att bli den ledande partnern inom smarta golvbrunnslösningar i Norden.
“Varumärket Vieser vill uttrycka nordisk värme – en naturlig, jordnära livsstil som uppskattar hög kvalitet, balans och välbefinnande för människor och planeten.” –Tiina Pekola, Marknads- och kommunikationschef, Vieser
“Vi är glada över att kunna lyfta fram vårt engagemang för kvalitet och innovativa lösningar som förbättrar vardagen. Vårt motto, ”Simply smart living”, återspeglar vår övertygelse om att intelligent design och exceptionellt hantverk utan ansträngning kan förbättra din livsstil.”, Pekola fortsätter.
Stöd av en kompetent partner
Vieser samarbetade med strategi- och varumärkesbyrån Co-Founders för att genomföra varumärkesförnyelsen.
“Att återuppliva essensen av detta verkligt innovativa och framgångsrika varumärke var en utmaning som vi fördjupade oss helt i. Tillsammans med Viesers högsta ledningsgrupp utvecklade vi en varumärkesberättelse och en visuell identitet som inte bara hyllar företagets österbottniska rötter, utan också uttrycker vår gemensamma vision om ett mer hållbart framtidsliv.” – Alexandra Monsi, Senior Strateg, Brand & Culture, Co-founders Oy.

Bekanta dig med det förnyade varumärkets utseendet
Det nya utseendet syns redan i våra digitala kanaler och i våra montrar. Implementeringen som görs internt av vårt marknadsföringsteam pågår fortfarande. Upptäck essensen av nordisk värme och den innovativa funktionaliteten hos Simply Smart living i den här videon.
Mera information
Tiina Pekola, Marknads- och kommunikationschef, Vieser
tiina@vieser.fi
Ladda ned Viesers logo (screen)
Vieser
Sedan 1973 har Vieser designat och sålt högkvalitativa golvbrunnslösningar, unika designgaller och badrumsprodukter tillverkade i Finland. Med sina premiumlösningar spelar företaget en liten men avgörande roll i att förlänga byggnaders livscykel. Över 7 miljoner Vieser-brunnar har installerats i Norden sedan starten.
Hållbar utveckling tas i hänsyn i design av produkter och innovationer, i material och i återvinningsbarhet – genom hela värdekedjan. Vårt mål är att serva marknaderna med snygga lösningar för det moderna hemmet och förbättra våra kunders vardag.