Vieser har förnyat sitt varumärkes visuell identitet

Den fräscha nya varumärkes identitet bygger på Viesers styrkor och värdelöfte och reflekterar över vår historia som sträcker sig 50 år tillbaka i tiden.

Det förnyade visuella identiteten återspeglar Viesers värdelöfte

Den visuella förnyelsen gjordes med eftertanke och med respekt för Viesers långa historia. Syftet med förnyelsen var att klargöra förståelsen för varumärket Vieser – varför det är relevant och hur det skiljer sig från konkurrenterna. Vår vision, våra värderingar och vårt löfte återspeglas starkt i den förnyade varumärkesidentiteten.

” På Vieser är vi djupt engagerade i våra värden, och hållbarhet är invävt i vår företagskultur. Det är viktigt att våra värden – Caring, Collaborative, Dedicated och Pioneering– återspeglas i vår varumärkesidentitet. Vi tror att genom att omfamna dessa värderingar kan vi driva meningsfull förändring och främja en mer hållbar framtid.”– Annika Jyllilä-Vertigans, VD, Vieser.

Simply smart living

Viesers vision om att bli den ledande partnern inom smarta golvbrunnslösningar i hela Norden beaktades. Som ett framåtblickande finskt företag tror vi att Vieser har en unik position för att skilja sig från konkurrenterna genom sin exceptionella funktionalitet och produktdesign. Vi är stolta över vårt innovativa tillvägagångssätt och strävar inte bara efter att möta kundernas behov utan att överträffa deras förväntningar.

Viesers vision om att bli den ledande partnern inom smarta golvbrunnslösningar i hela Norden beaktades i den nya visualiteten.

“Varumärket Vieser vill uttrycka nordisk värme – en naturlig, jordnära livsstil som uppskattar hög kvalitet, balans och välbefinnande för människor och planeten​.” –Tiina Pekola, Marknads- och kommunikationschef, Vieser

“Vi är glada över att kunna lyfta fram vårt engagemang för kvalitet och innovativa lösningar som förbättrar vardagen. Vårt motto, ”Simply smart living”, återspeglar vår övertygelse om att intelligent design och exceptionellt hantverk utan ansträngning kan förbättra din livsstil.”, Pekola fortsätter.

Stöd av en kompetent partner

Varumärkesförnyelsen genomfördes tillsammans med strategi och varumärkesbyrå Co-Founders.

“Att återuppliva essensen av detta verkligt innovativa och framgångsrika varumärke var en utmaning som vi fördjupade oss helt i. Tillsammans med Viesers högsta ledningsgrupp skapade vi en varumärkesberättelse och en visuell identitet som hyllar företagets österbottniska rötter, samtidigt som vi föreställer oss en framtid för ett hållbart liv.” – Alexandra Monsi, Senior Strateg, Brand & Culture, Co-founders Oy.

Bekanta dig med det förnyade varumärkets utseendet

Det nya utseendet syns redan i våra digitala kanaler och i våra montrar. Implementeringen som görs internt av vårt marknadsföringsteam pågår fortfarande. Upptäck essensen av nordisk värme och den innovativa funktionaliteten hos Simply Smart living i den här videon.

Mera information

Tiina Pekola, Marknads- och kommunikationschef, Vieser

tiina@vieser.fi

Ladda ned Viesers logo (screen)

Vieser

Vieser designar och säljer högkvalitativa golvbrunnsslösningar och unika designgaller och badrumsprodukter som har tillverkats i Finland sedan 1973. Vieser har en liten men avgörande roll att spela för att förlänga byggnaders livscykel med premiumgolvbrunnslösningar. Sedan 1973 har över 7 miljoner Vieser-brunnar installerats i Norden.

Hållbar utveckling tas i hänsyn i design av produkter och innovationer, i material och i återvinningsbarhet – genom hela värdekedjan. Vårt mål är att serva marknaderna med snygga lösningar för det moderna hemmet och förbättra våra kunders vardag.